Köpevillkor
Beställning
Köpevillkor vid Hälsopraktiken innebär huvudsakligen att vi säljer produkter via internet till privatpersoner och företag i Sverige. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år. Vi skickar beställningar inom Sverige (inom EU vid förfrågan). Vid misstänkt bedrägeriförsök alternativt om felaktiga personuppgifter är angivna eller vederbörande har betalningsanmärkningar, äger Hälsopraktiken rätt att annullera ordern.
Personuppgifter
Personuppgifterna används för att kunna ge dig bästa möjliga service vid ditt köp. Dessa uppgifter används även av våra samarbetspartners Klarna, Swish, Bankgirot, DHL och Postnord för betalning och leverans.
Vårt kundregister kan komma att användas i marknadsföringssyfte. Vi garanterar att ingen information om dig kommer att säljas eller föras vidare till en tredje part. Enligt GDPR-lagen äger du som kund rätt till att ta bort den information som vi har registrerat angående dig. Vänligen kontakta oss på halsopraktikenab@gmail.com i detta ärende.
Pris- och produktinformation
Priserna visas inklusive moms. Beroende på vilken produkt det gäller är momsen 6% (böcker), 12% (näringstillskott) och 25% (analyser, homeopatiska medel, behållare, testsatser, livsmedel).
Våra köpevillkor betyder också att produktbilderna ska spegla produktens utseende, men vi kan inte garantera det. Vi reserverar oss gentemot eventuell felaktig produktinformation. På grund av restriktioner från läkemedelsverket får vi inte påstå att några produkter är förebyggande, behandlande eller läkande. Vad vi får säga är att de bidrar till att upprätthålla en redan god hälsa. Detta begränsar oss vad vi kan säga om produkterna. Vi reserverar oss också för prisjusteringar, slutförsäljning och eventuella lagerdifferenser.
Frakt & leverans
Vi hanterar normalt sett din beställning inom 1-3 dygn, helgfria vardagar. Under förutsättning att vi har produkten i lager skickas ordern normalt inom 1-3 vardagar. Beställningen skickas via Postnord eller DHL Service Point (0 SEK vid order över 1500 SEK, annars 49 SEK inklusive moms inom Sverige) alternativt hämtas vid Hälsopraktiken i Malmö alternativt i Höllviken (0 SEK), utifrån valt fraktsätt i kassan.
Outlösta försändelser
Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakt, expeditionskostnad etc. Paketet ligger på uthämtningsstället i 7 dagar innan den returneras till oss.
Restorder (beställningsvara)
Produkter som beställs som restorder (beställningsvara) levereras så snart vi får in dem i lager. Beroende på leverantör tar detta normalt cirka 1-2 veckor, oftast mindre än 1 vecka. Om beställningen även omfattar lagerförda produkter, skickas ordern i sin helhet i samma leverans.
Vi kommer att meddela er snarast vid eventuella leveransförseningar som dröjer längre än 2 veckor.
Betalning
Betalning sker främst via Swish, men även andra alternativ såsom Klarna, Izettle och bankgirot är tillgängliga vid hämtning i Malmö.
Klarna
Klarna erbjuder betalningar mot faktura, delbetalning, direktbetalning och kortbetalning.
Vid eventuella frågor kring betalningar via Klarna vänligen kontakta Klarna kundservice.
Beställningen skickas alternativt hämtas vid Hälsopraktiken.
Ångerrätt & retur
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.
Observera att hårmineralanalyser och övriga analyser är undantagna ångerrätten då dessa beställs enligt konsumentens anvisningar.
Skicka ett meddelande till halsopraktikenab@gmail.com eller ring oss på +46 70 66 99 998 inom 14 dagar. Vi behöver följande information:
· Ordernummer
· Dina kontaktuppgifter
· Vilken produkt och antal som önskas returneras
Innan produkterna returneras ska du ha fått en bekräftelse från oss att returen är tillåten. Du står för returkostnaden (skickas ej som postförskott) eller så överlämnar du dom på nedanstående returadress. Du ansvarar också för produkterna tills dom har kommit oss tillhanda. När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade produkten återbetalar vi hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder). Detta sker snarast möjligt men senast inom 14 dagar .
Returadress
Hälsopraktiken Annika Assarsson AB
Klockarevägen 41
236 36 Höllviken
Transportskador
Vid ett skadat paket, vänligen vänd dig till Postnord alternativt DHL.
Reklamation
Vid alla reklamationer, förutom transportskador, vänligen kontakta oss på halsopraktikenab@gmail.com alternativt +46 70 66 99 998. Avvakta besked från oss angående hur vi hanterar reklamationen. Produkter som har felexpedierats av oss eller är felaktiga anmäls till oss inom 7 dagar från den dagen du tog emot produkten. Vi står naturligtvis för returfrakten.
Vid eventuell tvist tillämpar vi allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Köpevillkoren uppdaterades senast 2023-03-09